قرائتی؛ اثبات حقانیت شیعه یا توهین به عقل مردم؟!

قرائتی: نیمی از جوانان‌ایران نماز نمی‌خوانند
آقای قرائتی با حرف های ذیل ادعا نموده اند که حقانیت شیعه را در یک دقیقه اثبات خواهند نمود و فرمودند:

تا وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه وسنی نبود .رهبر همه پیامبر بود .
بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،امام احمد حنبل ، ابو حنیفه ،امام مالک و امام شافعی
هنوز یک دقیقه نشده!!

اولا : ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ،قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام ) وقتی به کلمه اهل بیت که می رسه می فرماید : یطهرکم تطهیرا ( احزاب ۳۳ )
یطهرکم یعنی معصومند .هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست .نه شیعه گفته نه سنی .
دوما : اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند .
اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند .
قرآن می فرماید "و السابقون السابقون اولئک المقربون " (واقعه ۱۰و۱۱)
سوما : تمام اهل بیت شهید شدند ، یکی از علماء اهل سنت سیلی نخوردند .
قرآن می فرماید : "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " (نساء ۹۵) 

یک دقیقه من تموم شد .
ما شیعه هستیم بدلیل اینکه:
یک : ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم معصومند (یطهرکم تطهیرا )
دو :یک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون )
سوم : همه ائمه شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله )
شما اهل سنت اگر می توانید یک آیه بخوانید که چرا دینت را از ابوحنیفه گرفتید؟


پاسخ:


بله یک دقیقه نشده است و شما چند دروغ شاخدار گفتید! 

1- مگر امام احمد، امام ابوحنیفه، امام مالک و امام شافعی هم عصر پیامبر بودند که اهل سنت بعد از وفات ایشان از این چهار نفر فقه خود را گرفته باشند؟!

2- فاطمه یکی از اهل بیت است که شیعه حتی یک حدیث صحیح هم از ایشان ندارند و روایت های که اهل سنت از علی، حسن و حسین رضی الله عنهم نقل کرده اند، به مراتب بیشتر از روایت های شیعه می باشند!

3- اهل سنت بعد از فوت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم احکام اسلامی را از شاگردان مکتب ایشان که بیست و سه سال آن ها را آموزش داده بود و از اهل بیت ( زنان پاکدامن ایشان، حسن، حسین، علی، فاطمه) فراگرفتند.

یطهرکم تطهیرا آخر آیه 33 احزاب است مربوط به زنان پیامبر صلی الله علیه و سلم می شود و اگر قرآن را باز کنید خواهید دید که نه تنها شروع آیه خطاب به آن ها است بلکه آیه های قبل و بعد هم در مورد آن ها صحبت می کند! همان کسانی که اهل سنت خیلی از احکام فقهی را از آن ها فرا گرفته اند و قرآن آن ها را مادر مؤمنان نیزعنوان کرده است!

ابوحنیفه، شافعی، مالک و احمد حنبل چهار عالم سنی بودند که نظر به احادیث و روایاتی که به آن ها رسیده بود به مردم فتوی می داند و امام ابو حنیفه می گفت: هر حدیثی صحیح باشد آن مذهب من است و هر حرفی را زده باشم که آن مخالف قرآن و حدیث پیامبر باشد، آن را ترک کنید! پس آن ها حتی در حد مراجع تقلید شیعه صاحب اختیار نیسستند!

نهایت اینکه آن چهار عالم را با مراجع تقلید می شود مقایسه کرد که در قرن دوم بودند و مراجع تقلید شیعه در قرن چهاردهم. آن ها سیزده قرن از مراجع تقلید شیعه جلو تر اند!

السابقون السابقون اولئک المقربون، در مورد مهاجر و انصار است و خود آقای قرائتی در تفسیر نور ضمن آیه السابقون السابقون فرموده اند: در قرآن كریم، براى سبقت و پیشى گرفتن از دیگران مصادیقى بیان شده است، از جمله: سبقت در ایمان. «سبقونا بالایمان»(20) 
سبقت در انفاق و جهاد. «لایستوى منكم مَن أنفق من قبل الفتح و قاتل اولئك اعظم درجةً من الّذین انفقوا من بعد و قاتلوا»(21)،«و فى ذلك فلیتنافس المتنافسون»(22)
سبقت در كارهاى نیك. «فاستبقوا الخیرات»(23)
سبقت در نعمات موعود الهى در بهشت.
امام باقرعلیه السلام، مصداق بارزِ «السّابقون السّابقون» را، انبیا(24) و حضرت على‏علیه السلام، یكى از مصادیق آن را، سبقت گیرندگان به سوى نمازهاى پنج‏گانه دانسته‏اند.(25)
پس وقتی مصداق بارز سابقون انبیاء و سبقت گیرندگان به سوی نماز پنجگانه باشند، اختصاص دادن آن به ائمه کذب محض است و اگر معنی های بالا را در نظر بگیریم، این آیه شامل اصحاب وفادار پیامبر می شود که قبل از دیگران به پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ایمان آوردند، اموال شان را در راه خدا انفاق کردند، در کارهای نیک از دیگران سبقت گرفتند و قبل از دیگران هم به آخرت پیوستند و نعمت های بهشت نصیب آن ها گردید! آن ها ابوبکر، عمر، عثمان، علی، طلحه، زبیر و .... می باشند.


باز هم دروغ! این ابوحنیفه بود که در عهد ابوجعفر منصور حبس و شکنجه شد و در زندان درگذشت! این ابوحنیفه بود که هنگامی زيد بن علي زين العابدين بر علیه هشام بن عبد الملك قیام کرد، از او حمایت مالی نمود!

خداوند می گوید: جاهدوا باموالکم و انفسکم یعنی جهاد مالی مقدم تر است.

همین یک دقیق کافی است چون اندازه کافی به عقل مردم توهین شد.


شما شیعه هستید به دلیل اینکه:


یک: فقه تان را از مراجع تقلیدی می گیرید که جلو زکات را که حق فقرا و دستور قرآن است گرفته اند و خود آن را به اسم خمس می خورند و قرآن و راه رسول الله را پشت سر گذاشته اید!

دو: مراجع تقلید شما سیزده قرن از مراجع تقلید اهل سنت عقب ترند!

سه: ابوحنیفه که یکی علماء اهل سنت است در زندان شهید شد و زیر بار ظلم نرفت اما مراجع تقلید شما خمس خورد، صیغه کرد و از ظالم ها حمایت نمود!
هیچ سنی نگفته است و نمی گوید که دینش را از ابو حنیفه گرفته باشد بلکه اهل سنت دین شان را از قرآن و سنت صحیح می گیریند! لطفاً به عقل مردم توهین نکنید!

این هم کلیپ قرائتی و پاسخ ملازاده به آن