آیا خشونت و کشتار فقط مربوط به گروه های منسوب به اسلام است؟

راه دوستی هرگونه افراط را با هر اسمی که باشد محکوم می کند و در صدد تایید گروه خاصی نیست؛ اما از آنجا وقتی حرف از خشونت و قتل کشتار می شود، تعدادی انگشت اتهام را به سوی مسلمانان  وقرآن می برند؛ و طوری وانمود می کنند که پیروان دیگر ادیان و یا بی دین ها هرگز به اعمال خشونت آمیز دست نزده اند، لذا اسامی گروه های را که به عنوان دین و یا به عنوان دیگر دست به جنایت زده اند، عنوان می شود:
به گذارش راه دوستی به نقل از رادیو فردا که به عنوان "بدترین رهبران مذهبی جهان" مقاله ای را ارائه داده است؛ در آن می گوید:
نشريه آمريکايی «سياست خارجی - Foreign Policy» که توسط بنياد کارنگی منتشر می شود، در آخرين شماره خود فهرستی را از رهبران مذهبی جهان منتشر کرده و آن را «فهرست بدترين رهبران مذهبی جهان» لقب داده است.
«بنياد کارنگی برای صلح جهانی»، از جمله معتبرترين مراکز مطالعاتی جهان غرب است که فعاليت های خود را بر موضوع «روابط بين الملل» و تلاش برای بهبود آن، متمرکز کرده است.
نشريه Foreign Policy  که با نام «FP» نيز شناخته می شود، می نويسد: «انتظار می رود پاپ بنديکت شانزدهم رهبر کاتوليکهای جهان، هفته آينده در سفر خود به ايالات متحده آمريکا بر اين نکته که  دين نيروئی صلح آفرين است تاکيد  کند
 اين مقاله اما همزمان به آنچه «نقش منفی تعدادی از رهبران مذهبی جهان» خوانده اشاره کرده و می افزايد: «متاسفانه پاره ای از روحانيون اديان عمده جهان، گهگاه به القای بدترين نمونه های خشونت و تعصب  کمک کرده اند
در ادامه، اين هفته نامه فهرستی از رهبران مذهبی را منتشر کرده و آنها را «مبلغان تنفر» نام نهاده است. اين نشريه برای معرفی اين رهبران، علاوه بر متن کوتاهی برای تشريح اينکه چرا وی در فهرست قرار گرفته، نقل قولی کليدی از وی را نيز گنجانده است.
۱حسن نصرالله، مسلمان، لبنان
FP يادآوری کرده است که حسن نصرالله و چند تن از همکارانش  حزب الله را، به هنگام اشغال لبنان، در سال ۱۹۸۲ ميلادی تاسيس کردند؛ گروهی که به نوشته FP زمانی يک حزب سياسی اسلامی، شبه نظامی تروريستی و  دولتی مجازی در جنوب لبنان بود و حال به يک نهاد مطرح در سياست جهانی مبدل شده است و درگيری با  نيروهای دفاعی اسرائيل در سال ۲۰۰۶ نيز بر وجهه اش  افزوده است.
۲جوزف کانی، مسيحی، اوگاندا
جايگاه دوم در سياهه بدترين رهبران مذهبی جهان به جوزف کانی Joseph Kony،  رهبر مذهبی و فرقه ای در اوگاندا و فرمانده گروهی که خود را «ارتش مقاومت خدا» می نامد، اختصاص يافته است
به نوشته اين نشريه، جوزف کانی در صدد بر اندازی حکومت در اوگاندا و استقرار رژيمی بر مبنای ده فرمان عیسی است.
اين نشريه می افزايد که «ارتش مقاومت خدا» در پی رسيدن به اين هدف بيست هزار کودک را به عنوان سرباز و بردگان جنسی به خدمت خود در آورده و اغلب آنها را به کشتن والدين خود مجبور ساخته است.
FP می نويسد که جوزف کانی مرتبا از سوره های انجيل برای توجيه اعمالش بهره می گيرد و سربازان خردسالش نيز قبل از هر نبرد، علامت صليب را با دست بر خود ترسيم می کنند، اما همزمان او می گويد که مسيحيت، با خرافه درآميخته و مدعی داشتن مشاوره با ارواح است؛ ارواحی که به ادعای او از ورای گور با او سخن می گويند
جوزف کانی مبارزات نظامی خود را در سال ۱۹۹۲ میلادی با هدف تاسیس یک حکومت دینی در اوگاندا آغاز کرد. گروه او توسل به خشونت را مجاز می‌داند و به خصوص به تجاوز جنسی، شکنجه و قتل برای از بین‌بردن مخالفان یا ارعاب مردم و وادار کردن آنان به همکاری متوسل می‌شود.[۳]

از فعالیت‌های جوزف کانی می‌توان به آدم ربایی به خصوص کودکان اوگاندایی نام برد. وی پس از ربودن کودکان آنها را برده خود کرده و از پسران نوجوان به عنوان سرباز استفاده کرده و آنها را مجبور به کشتن والدین خود کرده همچنین پس از تجاوز به دختران آنها را مجبور کرده که به عنوان زنان هرزه به دست سربازان اجباری داده و سربازان را نیز مجبور به تجاوز به این دختران کرده تا بتواند از فرزندان آنها نیز در آینده استفاده کند.

۳يوگی آديتباناث، هندو، هند
هفته نامه Foreign Policy  روحانی هندو، يوگی آديتياناث Yogi Adityanath را در مقام سوم در فهرست خود قرار داده است.
يوگی آديتياناث رهبر مذهبی و نماينده پارلمان از استان اوترپرادش، پر جمعيت ترين استان در هند است.
FP  از زبان او نوشته است: «من هم رای مسلمانان را می خواهم، اما اول باید آنها را در رودخانه گنگ بشوئيد
به نوشته اين نشريه اين رهبر سياسی – مذهبی هندوها، يک بار در سال ۲۰۰۷ به جرم تحريک هندوها برای شورش در يک شهر شمالی هند، دستگير شد.
با اين حال يوگی آديتياناث اکنون آزاد است و کماکان در پارلمان عضويت دارد.
ديدگاههای به شدت تندرو و ضد اسلامی و سخنرانی های بی سابقه ای که عليه ماهتما گاندی، رهبرکاريزماتيک جنبش استقلال هند، داشته موجب شده تا اخيرا حتی برخی از هم حزبی های او نيز عليه او موضع گيری کنند.
۴آتوراليه راتا، بودايی، سريلانکا
نفر چهارم اين فهرست يک راهب بودايی است که مانند ديگر رهبران مذهبی اين فهرست، می توان او را نيز مرد سياست ناميد چرا که در پارلمان سری لانکا عضويت دارد.
FP به نقل از اين راهب می نويسد: «مذاکرات صلح به سادگی ببرهای تاميل را قوی تر می کند. ما نبايد با آنها گفت و گو کنيم، ما بايد ببرهای تاميل را در هم بکوبيم. اين کاری است شبيه به يک عمل جراحی
اما آن گونه که FP می نويسد، هستند بودائيانی که روش های مبارزه طلبی شان هيچ شباهتی به تعاليم اين مسالمت جويانه اين دين ندارد و شاخص ترين آنها نيز آتوراليه راتا است.
وی که لقب «راهب جنگ» را از آن خود کرده، سياستمداری است که در پارلمان عضويت دارد و برای نابودی شورشيان «ببرهای تاميل» که ۲۵سال است با حکومت مرکزی می جنگند، به سخنرانی و اظهار نظر بسنده نکرده و خود يک گروه شبه نظامی برای «در هم کوبيدن» شورشيان تشکيل داده است.
از اين راهب بودايی به عنوان يکی از عوامل شکست های پی در پی مذاکرات صلح ياد می شود.

۵داو ليور، يهودی، اسرائيل
نفر آخر، داو ليور يک خاخام يهودی است که در شهرک يهودی نشين «قريه اربع» (در جنوب کرانه غربی رود اردن)، رياست خاخام ها را به عهده دارد و مهم تر از آن رييس شورای خاخام های سرتاسر کرانه غربی نيز هست.
جمله نقل شده از اين خاخام اين است: «جان يک هزار غير يهودی به اندازه ناخن يک يهودی ارزش ندارد
به نوشته FP، اين خاخام يهودی، بارها گفته است که کشتن فلسطينی ها با قوانين يهوديت مغايرتی ندارد.
او برای توجيه نظراتش گفته است، بخشی از «۱۰ فرمان»  يهوديان که آنها را از «کشتن» بازداشته است، تنها درباره يهوديان است و ارتباطی به غير يهوديان ندارد.
اين نشريه يادآوری کرده که داو ليور، از جمله کسانی بوده که عامل قتل عام خونين نمازگزاران مسلمان در يک مسجد در کرانه غربی را ستايش کرده است. اين خاخام در سال ۱۹۹۴ ميلادی در تشييع جنازه مردی که ۲۴ مسلمان را در هنگام نمازخواندن در مسجدی به گلوله بسته بود، وی را ستايش کرده است.
نشريه FP می نويسد که اين خاخام يهودی، با صدور يک فرمان مذهبی – مشابه فتوا در ميان مسلمانان – اعلام کرده است که يهوديان حق ندارند اعراب را استخدام کنند و ورود اعراب به زمين يا خانه يهوديان ممنوع است.
البته این ها کسانی هستند که در قالب دین به وجود آمده اند و اگر به گروه های که دین اعتقادی ندارند نگاه کنیم در جهان حد و مرزی ندارند و به طور فراوان دیده می شوند. به طور مثال می توانید مطالبی را به عنوان " خطرناک ترین مافیای جهان"،  "۱۰ مافیای بزرگ دنیا" و پدر‌خوانده‌های وحشت در جهان جرم و جنایت بخوانید و در مورد آن اشخاص تحقیق کنید
لازم به ذکر است جنگ های سلیبی که توسط مسیحیان راه انداخته شد، یهودیان و مسلمانان زیادی را زنده زنده در آتش می سوزاندند و این جنگ را مقدس می دانستند که در نهایت سلطان سلاح الدین ایوبی آن ها به زانو در آورد و آزادی را برای ملت به ارمغان آورد.
همچنین قتل و کشتاری که توسط کمونیست راه انداخته شد برکسی پوشیده نیست. این گروه صرف به خاطر اینکه مردم به عدم وجود خدا باور کنند، ملیون ها انسان را از گشنگی کشتند.
می توانید برای بررسی کشتار بی دین های فرانسه و شوروی در یوتیوب مستند سه قسمتی را به عنوان جنایات کمونیست؛تاریخ کمونیسم مشاهده کنید. همچنین برای بررسی جنایات بی دین های چین می توانید مستندی را به عنوان تاریخچه ی کشتار حزب کمونیست چین در یوتیوب مشاهده کنید.
بعد از دیدن این مستند ها مطمئن می شوید که اگر ترس مجازات روز قیامت و ایمان به آخرت نباشد، انسان وحشتناک ترین موجودات روی زمین است و این اسلام است که به انسان تذکر می دهد که در صورت هرگونه تجاوز و رفتار نادرست فردای روز قیامت مجازات خواهد شد و باید حساب همه عملکرد خوب یا بد را در آخورت خواهد پرداخت باید که  دين نيروئی صلح آفرين است و خوشبختی دنیا و آخرت همه را می خواهد.
1

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.