نظر به آیات قرآن؛ اهل بیت چه کسانی هستند

وب سایت حوزه گفته است که " از دیدگاه شیعه امامیه «آل محمد» همان«اهل البیت» به معنای اخص که عبارت اند از: اصحاب کساء (رسول الله، علی و فاطمه و حسنین(ع))، آنان که به اتفاق همه مسلمین آیه تطهیر«انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرًا[115] در شأن آنان فرو فرستاده شد." این ادعای اتفاق مسلمین یک دروغ محض است و از دیگاه اهل سنت در شأن زنان پیامبر نازل شده است و حتی ادعا دارند که مختص زنان پیامبر ص می باشد. می توانید در متن تفسیر ابن کثیر و قرطبی و یا تفاسیر دیگر اهل سنت این مطلب را بررسی کنید. این مطلب بماند که انما یرید.... آیه نیست بلکه قسمت آخر و جز آیه 33 احزاب می باشد که اول آن وقرن فی بیوتکن آمده است. یعنی به زنان پیامبر می گوید که در خانه های تان بنشینید و مثل زمان جاهلیت...

البته تمام اهل تشیع برای بیرون کردن زنان پیامبر از اهل بیت چنگ به حدیث کساء می زنند که ایشان علی، فاطمه، و حسین را زیر چادر قرار داده و دعا کرد که خدا این ها اهل بیت من هستند و هنگامی سلمه گفت و أنا معهم یا نبی الله؟ ای پیامبر خدا من هم با آن ها هستم؟ پیامبر خداص فرمودند: قال: انت علی مکانک و انت الی خیر تو سرجایت هستی و تو به خیر قرار داری!

آز آیات قرآن به هیچ وجه نمیتوان ثابت کرد که علی و اهل بیتش مشمول این آیه هستند، اما برای اینکه مبادا مردم ظاهر آیه را ببینند رسول الله عملا این را نشان دادند و فرمودند که علی و آل علی نیز اهل بیت من اند. ایشان این جمله را در حضور عایشه و ام سلمه و زنان دیگر فرمودند و آن زنان صادق این فرموده را به امت رساندند مردان صادقی چون امام مسلم آنرا درکتاب خود ثبت کردند و امروز هیچ سنی نمیتواند به ظاهر آیه استناد کند و بگوید آیه فقط در حق زنان است بلکه با توجه به حدیث باید بگوید در حق آل علی هم هست و ما این را میگوییم اما شیعه میگوید شما بگویید در باره آل علی است پس درباره همسران پیامبر نیست !! این یک مغلطه آشکار است هم درباره هسران است هم درباره علی. 


اگر بگویند چرا پیامبرنفرمود این آیه درباره زنان من است میگوییم برای اینکه مردم آن زمانه ( حتی منافقان و کافران آن زمانه ) به اندازه شما جاهل نبودند که زن را اهل بیت ندانند این در تصور کسی هم خطور نمیکرد.
وقتی من بگویم (احمد پسرم است) دیگر نیازی ندارد که بگویم (من پدر احمدم )کودن ترین کودنها هم از جمله اول میفهمد که من پدر احمدم 
با این حساب کودن ترین کودنها هم وقتی میشنود عایشه زن پیامبر است( یا نساء النبی) باید فورا دریابد که عایشه اهل بیت پیامبر است این دیگر که توضیح اضافی نمیخواهد.

علاوه بر این پیامبر خدا صلی الله و علیه و علی اله وسلم  به زنان شان گفته اند السلام علیکم اهل البیت! و از آن ها به عنوان اهل بیت اسم برده شده است.

در سوره "يوسف:25" امده است:
(قالت مَا جَزَاءُ مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوءًا) "يوسف:25"
زن عزیز مصر به شوهرش گفت: جزاى كسى كه با زن تو قصد بدى داشته باشد چيست
در اینجا آن زن نمیگوید سزای کسیکه به (من) نظر بد داره چیست؟ برای تحریک بیشتر شوهر میگوید: سزای آنکس که (به زن تو )نظر بد داره چیست ؟
و قرآن برای زن تو، کلمه (بِأَهْلِكَ) ( به زن تو) را بکار برده یعنی برای زن کلمه ( اهل ) را بکار گرفته پس منظور از اهل البیت، زن خانه هست یا نه؟!
اهل بیت عزیز مصر زلیخا بود یا نه ؟پس چرا عایشه اهل البیت رسول نباشد


در سوره "يوسف:21" آمده است:
(وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِن مِّصْرَ لِامْرَأَتِهِ أَكْرِمِي مَثْوَاهُ) 
{همان کس که یوسف را خریده بود به (زنش) گفت گرامیش بدار!}
و باز آمده:
(وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَن نَّفْسِهِ) "يوسف:23"
{و زنی که یوسف در (بیت او) بود، از یوسف خواست که با همراهش گناه کند} 
به کلمه (لِامْرَأَتِهِ) و (بَيْتِهَا) توجه کنید پس قرآن، خانه عزیز مصر را، خانه زلیخا مینامد و میگوید بیت زلیخا.... و زلیخا را زن عزیز مصر میشناسد
پس با این حساب:
چرا بیت رسول الله صلی الله علیه وسلم، بیت عایشه نباشد ؟
پس وقتی خانه رسول خانه عایشه است یعنی عایشه میتواند به بیت رسول بگوید خانه من


آیه های 32، 33 و 34 احزاب:
يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا (32) وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآَتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا (33) وَاذْكُرْنَ مَا يُتْلَى فِي بُيُوتِكُنَّ مِنْ آَيَاتِ اللَّهِ وَالْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ لَطِيفًا خَبِيرًا (34)
((ای همسران پیامبر! شما همچون یکی از زنان معمولی نیستید اگر تقوا پیشه کنید؛ پس به گونه‌ای هوس‌انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید! و در خانه‌های خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛ خداوند فقط می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما خانواده دور کند و کاملا شما را پاک سازد. آنچه را در خانه‌های شما از آیات خداوند و حکمت و دانش خوانده می‌شود یاد کنید؛ خداوند لطیف و خبیر است!))

آیات خطاب بزنان پیامبر است چون با جمله (يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ ) شروع شده است
کلمه دومی  (بُيُوتِكُنَّ ) است یعنی ای زنان پیامبر در خانه های خود بنشینید

در جمله  سوم که کلمه (أَهْلَ الْبَيْتِ) آمده است الله میگوید میخواهم شما خاندان را پاک کنم پس برای پاک شدن بدستوراتی که گفتم عمل کنید یعنی با صدای محکم حرف زدن رعایت حجاب نماز خواندن و زکات دادن و بیرون رفتن از خانه.
پس منظور از اهل البیت در اینجا چه کسانی هستند؟ شما بگویید!
در همین آیات یکبار دیگر کلمه (بُيُوتِكُنَّ) آمده و در آن الله بزنان رسول میگوید:
شایسته است که به آیات الله و سنت رسول که در اول خانه های شما نازل میشود توجه فراوانی مبذول دارید.
شما را قسم برب العالمین آیا هیچ راهی است که ما این آیات را در حق همسران پیامبر ندانیم؟
در آیه زیر، یکبار دیگر الله سخن از خانه های زنان پیامبر میکند ، اما در اینجا دیگر نمیگوید خانه های همسران! میگوید خانه های پیامبر ، یعنی خانه پیامبر خانه زنش است و میتوانی بگویی خانه پیامبر و میتوانی بگویی خانه عایشه.

شما ببینید آیه مورد نظر شیعه را :
(وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا (یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا) وَ اذْكُرْنَ مَا یتْلَى فِی بُیوتِكُنَّ مِنْ آیاتِ اللَّهِ وَالْحِكْمَةِ) جمله داخل پرانتز قسمت مطلوب و بریده شده از از آیه و مورد نظر شیعه است. شما ببینید اول جمله مورد نظر بریده شده و قیچی شده با انما به ماقبل خود وصل است و آخر جمله مورد نظر با و به جمله بعد وصل است و جمله ماقبل و مابعد خطاب به زنان است مگر میشود وسط جمله مربوط به غیر آز آنان باشد؟!

معلم در سر کلاس میگوید:
ای دخترانم، شما همچون دانش آموزان دیگر نیستید؛ پس به گونه‌ای هوس ‌انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید و در خانه‌های خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛ چونکه خداوند می‌خواهد پلیدی و گناه را از پسر عمه شما دور کند و کاملا او را پاک سازد. و آنچه را در خانه‌های شما از آیات خداوند و حکمت و دانش خوانده می‌شود یاد کنید؛
بنظر شما این جمله سرخ شده بی معنی نیست؟ بی ربط نیست ؟

اما الله سخن بی ربط نمیگوید، پس تاویل شیعه بی ربط و رکیک است، اما عوض آنکه از خجالت آب شود، سینه سپر کرده و طلبکار هم هست!!

از مذکر بودن آیه نمی توان ثابت کرد که زنان پیامبر را شامل نمی شود. برای تحقیق به این لینک بروید
در آیه 73 هود آمده است:
در داستان ابراهیم وقتی که فرشتگان به زن حضرت ابراهیم مژده دادند که صاحب فرزندی خواهد شد زن بشدت تعجب کرد که پیری را ببین مژده را ببین و دوباره آمدن حیض را ببین !!
فرشتگان گفتند:
"قَالُوا أَتَعْجَبِینَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَیكُمْ أَهْلَ الْبَیتِ إِنَّهُ حَمِیدٌ مَجِیدٌ"
گفتند: « ای زن آیا از فرمان خدا تعجب میکنی؟! این رحمت خدا و برکاتش بر شما خانواده است؛ چرا که او ستوده و والا است!»
در اینجا هم می بینیم که زن ابراهیم اهل بیت عنوان شد.

در آیه 12 قصص آمده است:
وَحَرَّمْنَا عَلَیهِ الْمَرَاضِعَ مِنْ قَبْلُ فَقَالَتْ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى اهْلِ بَیتٍ یكْفُلُونَهُ لَكُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ
ما همه زنان شیرده را از پیش بر او حرام کردیم (تا تنها به آغوش مادر بازگردد)؛ و خواهرش (که بیتابی مأموران را برای پیدا کردن دایه مشاهده کرد) گفت: «آیا شما را به اهل بیتی راهنمایی کنم که می‌توانند این نوزاد را برای شما کفالت کنند و خیرخواه او باشند؟!
منظور آیه از اهل بیت، زن شیرده است که مادر اصلی موسی می باشد


الله در سوره آل عمران آیه 121 میفرماید: (وَإِذْ غَدَوْتَ مِنْ أَهْلِكَ تُبَوِّئُ الْمُؤْمِنِینَ مَقَاعِدَ لِلْقِتَالِ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ) «و (به یاد آور) زمانی را که صبحگاهان، از میان خانواده خود، جهت انتخاب اردوگاه جنگ برای مؤمنان، بیرون رفتی! و خداوند، شنوا و داناست»

هرچند که این آیه درباره جنگ است، اما در عین حال بما میفهماند که زنان رسول الله اهل بیت ایشان هستند. چگونه ؟
در آیه آمده صبح خیلی زود، رسول الله از میان خانواده خود بیرون آمد، صبح خیلی زود رسول الله کجا بود؟ خانه خودش یا خانه فاطمه؟
در قدیم شهرها کوچک و خانه ها نزدیک بود و نیازی نبود که شب، آدم در خانه ای غیر از خانه خود بخوابد، پس رسول الله صبح زود از نزد زنانش بیرون آمد برای جهاد و الله به جای زنانت نوشته (اهلک)..... آیا این دلیل بس نیست علمای شیعه را؟!!
برا توضیحات بیشتر در سایت اسلام تی اکس تی مقاله "پاسخ به زورگویی علمای شیعه درباره اهل بیت" مرور کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.