از دیدگاه قرآن ابر از آسمان میروید؟



برخی وبلاگ ها از جمله گرانوم مقاله ای را به عنوان "بررسی تعدادی از خرافات قرآن" به عنوان انتقاد از قرآن مطرح نموده و گفته است:
ابر از آسمان میروید، سوره نمل آیه 25.

پاسخ از وب سایت اسلام تکس:

آدرس داده شده ارتباطی با شبهه ندارد در آیه 25 سوره نمل خداوند فرموده است:﴿ أَلَّا یسْجُدُوا لِلَّهِ الَّذِی یخْرِجُ الْخَبْءَ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَیعْلَمُ مَا تُخْفُونَ وَمَا تُعْلِنُونَ﴾ ‏سوره نمل آیه 25.معنی: ‏« (آنان را از راه بدر برده است ) تا این كه برای خداوندی سجده نبرند كه نهانیهای آسمانها و زمین را بیرون می‌دهد و می‌داند آنچه را پنهان می‌دارید و آنچه را كه آشكار می‌سازید»‏. همانطور که میبینید ارتباطی به شبهه ندارد.اما خداوند درباره ابرها در آیه ای دیگر چنین میفرماید:﴿ اللَّهُ الَّذِی یرْسِلُ الرِّیاحَ فَتُثِیرُ سَحَاباً فَیبْسُطُهُ فِی السَّمَاء كَیفَ یشَاءُ وَیجْعَلُهُ كِسَفاً فَتَرَى الْوَدْقَ یخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ فَإِذَا أَصَابَ بِهِ مَن یشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ إِذَا هُمْ یسْتَبْشِرُونَ﴾ ‏سوره روم آیه 48.
‏معنی: « خدا كسی است كه بادها را وزان می‌سازد و بادها ابرها را برمی‌انگیزند . سپس خدا آن گونه كه بخواهد ابرها را در آسمان می‌گستراند و آنها را به صورت توده‌هائی بالای یكدیگر انباشته و متراكم می‌دارد و تو می‌بینی كه از لابلای آنها بارانها فرو می‌بارد ، و هنگامی كه آن را بر كسانی از بندگانش می‌باراند ، آنان خوشحال و مسرور می‌گردند. ‏»