آیا از نظر قرآن خورشید و ماه در بین طبقات آسمان قرار دارند؟

برخی وبلاگ ها از جمله گرانوم مقاله ای را به عنوان "بررسی تعدادی از خرافات قرآن" به عنوان انتقاد از قرآن مطرح نموده و گفته است:

از نظر قرآن خورشید و ماه در بین طبقات آسمان قرار دارند، سوره نوح آیه 15؛ و سایر ستارگان، زینت آسمان پائینی هستند، سوره طارق آیه 6؛ پس برای رفتن به ماه باید از تمام ستارگان آسمان عبور نمود، «آیا نمی بینید چگونه خداوند هفت آسمان را یكی بالای دیگری آفریده؟ و ماه را در میان آسمانها مایه روشنائی، و خورشید را چراغ فروزانی قرار داده است». به این معنا که ماه را در بین این طبقات، نور و خورشید را فانوسی روشن قرار داد که تاریکی را ازبین می‌برد. با اندکی تامل در این آیات، متوجه می‌شویم که خورشد و ماه در بین طبقات آسمان هستند، نه در طبقه‌ای از آسمان که سایر ستارگان قرار دارند. پس کل ستارگان دنیا، در پائین‌ترین آسمان، قرار دارند. لذا برای رفتن به کره‌ی ماه، باید از تمام ستارگان عبور نمود و همچنین باید از آسمان دنیا گذشت، البته این موضوع از نظر خود قرآن، غیر ممکن است!
پاسخ از وب سایت اسلام تکس:
خداوند در سوره نوح آیه 15 نفرموده که ماه در کدامین طبقه است که بخواهیم چنین استدلال کنیم (أَلَمْ تَرَ‌وْا كَيْفَ خَلَقَ اللَّـهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا ﴿١٥﴾ وَجَعَلَ الْقَمَرَ‌ فِيهِنَّ نُورً‌ا وَجَعَلَ الشَّمْسَ سِرَ‌اجًا ﴿١٦﴾ «سوره نوح»
معنی: ‏ «مگر نمی‌بینید كه خداوند چگونه هفت آسمان را یكی بالای دیگر آفریده است‌ ؟ ‏ و ماه را در میان آنها تابان ، و خورشید را چراغ ( درخشان ) كرده است‌‏» در آیه دوم کلمه (فِیهِنَّ) به معنی درمیان آنها است و اشاره ای نشده که ماه در طبقه غیر از اول قرار دارد. قرآن خود تفسیر کننده خودش میباشد در آیه دیگر این قضیه را توضیح داده و فرموده است: ‏﴿ تَبَارَ‌كَ الَّذِي جَعَلَ فِي السَّمَاءِ بُرُ‌وجًا وَجَعَلَ فِيهَا سِرَ‌اجًا وَقَمَرً‌ا مُّنِيرً‌ا ﴾ «سوره فرقان 61» معنی: «پاینده و بزرگوار خدای رحمانی است كه در آسمان برجهائی را به وجود آورده‌است و در آن ، چراغ و ماه تابان را ایجاد نموده است » در این آیه نگفته آسمان ها (السماوات) بلکه آسمان (السَّمَاء ) آمده است و دقیقا اشاره شده که در آن (وَجَعَلَ فِیهَا) ماه را قرار داده است. در اینجا اولین دروغ و تزویر زندیق را مشاهده کردیم که برای زیر سوال بردن قرآن عقل و انصاف خود را زیر سوال برد.