جهاد نکاح در سوریه وجود ندارد!

به گذارش "راه دوســـتی" به نقل از "وب سایت الرأیروزنامه فرانسوی “لوموند” با تصریح بر اینکه «چیزی با عنوان “جهاد نکاحدر سوریه وجود ندارد.» خاطرنشان کرد: رسانه های وابسته به نظام بشار اسد برای تخریب چهره انقلابیون سوریه اقدام به اختراع چنین اصطلاحی نمودند؛ همان طور که این نظام، انقلابیون سوری و معترضان به نظام بشار اسد را «بیگانگان خارجی» توصیف می کند تا از این طریق راهی برای سرکوب آنها پیدا کند.

این روزنامه فرانسوی در ادامه می افزاید: اصطلاح “جهاد نکاح” برای اولین بار از شبکه “الجدید” که وابسته به رژیم سوریه می باشد، منتشر شد و دیگر شبکه ها و رسانه های طرفدار بشار اسد بلافاصله اقدام به پخش و نشر آن نمودند.
روزنامه لوموند ادامه می دهد: شبکه الجدید به منظور راست جلوه دادن این خبر، آن را به “شیخ محمد العریفی”، یکی از علمای سرشناس سعودی نسبت داد، که البته این ادعای شبکه الجدید قویاً و شدیداً توسط وی و اطرافیانش تکذیب شد.
این «فتوا» منتسب شده، به دختران اجازه  برقراری رابطه جنسی به صورت متکرر در روز برای اشباع رغبات «مجاهدین» را میدهد و در ازای این کار به دختران لقب «مجاهد» داده میشود و در نهایت ورود انها به بهشت تصمین می شود !
اقای عریفی در همان بدو امر اشاره نمودند که این موضوع جعلی میباشد و در اسلام حضور ولی دختر، شاهد و عده در ازدواج لازم می باشد.
در این مقاله امده است: با اینکه صحت این «فتوا» رد شد ولی در ایجاد جنجال خبری توانست ادامه دهد و دیگر، این فتوا به شیخ العریفی نسبت داده نمی شد و روزنامه هایی عربی که این جنجال خبری را زنده میکردند بیان می نمودند که این «فتوا مصدر مشخص» ندارد و این ارگانهای خبری این حقیقت را که این فتوا وجود خارجی ندارد را قبول نمی کردند، شاید سبب آن افزایش فروش بوده است.
روزنامه لوموند در ادامه به سخنان “لطفی بن جدو”، وزیر داخلی تونس، مبنی بر رفتن تعدادی از زنان تونسی به سوریه برای “جهاد نکاح” اشاره می کند و می نویسد: وزیر داخلی تونس بدون ارائه آماری از این زنان این سخنان را مطرح کرد، و به همین دلیل برخی از خبرگزاری‏ها از رفتن “دهها” و برخی دیگر از رفتن “صدها” زن به سوریه سخن به میان می آورند، این در حالی است که قبل و بعد از سخنان وزیر، هیچ گونه مدرک موثقی که مؤید سخناش باشد ارائه نشده است. این روزنامه فرانسوی با طرح این سؤال که “چرا فقط دولت تونس با چنین معضلی مواجه شده است؟!، بر بی اساس بودن این ادعا تاکید می کند.
در خود کشور سوریه نیز «جهاد نکاح» به یک موضوع داغ برای خبرگزاریهای دولتی آن کشور تبدیل شده بود و اعترافاتی نیز برای اثبات این موضوع از شبکه های دولتی سوریه پخش شد و در بین این، اعترافاتی از «تروریستهای»دستگیر شده است که بیان کردند همسران خود را مجبور به انجام این کار کرده اند و اعترافاتی از «قربانیان» زن، از این بردگی جنسی نیز بخش شد.
ولی به دلیل نبود اعتماد به این رسانه ها و نبود شفافیت ، این رسانه ها نتوانستند تعداد زیادی از بینددگان حتی از حامیان نظام را قانع به این موضوع کنند و در راستای عوض کردن رأی عموم شبکه «الاخباریة» سوریه در 22 سبتامبر گذشته برنامه ای از یک دختر جوان16 ساله به اسم "روان قداح" به اجرا گذاشت.
شبکه الاخباریه انتظار داشت اعترافاتی که "روان قداح" از حفظ بیان کرده است شک و تردید را از میان ببرد؛ لیکن این بار هم  همانطور که در بین احزاب مخالف نتیجه معکوس داده بود، در بین هم احزاب نظام هم نتیجه معکوس گذاشت. همه از اینکه یک دختر جوان در این سن سال اینگونه از «جهاد نکاح» سخن بگوید و چهره او را نشان بدهند شوکه شدند. و همچنین از جزئیات این اعترافات نیز شکه شدند. بطور مثال این دختر جوان اعتراف نمود که توسط پدرش مجبور به انجام این کار به اسم جهاد نکاح با یکی از مجاهدان شده است بعد با تعداد دیگری از مجاهدان و سپس پدر او هم این کار را با او انجام داده است. همچنین از دیدن آن دختر با لباس زمستانی نیز شکه شدند. چون دمای هوا در دمشق در آن زمان بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد بوده است.

فعالان سیاسی اعلام کردند به راحتی میتوانند ثابت کنند که قداح چیزی جز یک «ستاره» در یک برنامه اجباری نیست که هدف این برنامه بدنام کردن انقلاب سوریه میباشد. و تأکید نمودند که این دختر از اهالی شهر "نوی" واقع در استان "درعا" و دختر یکی از فرمانده هان ارتش ازادی بخش سوریه میباشد. او که با لباس زمستانی در فیلم ظاهر شده است چون چند ماه پیش در راه مدرسه توسط نیروهای بشار اسد ربوده شده بود.