نگاهی به دست گاه های قضای فرعون، قریش دوارن جاهلیت و جمهوری اسلامی ایران

نویسنده: یکی از دوستان بلوچ
اول : در تاریخ آمده وقتی که موسی پیامبر (ع) به گوش یکی از بنی اسراییل سیلی زد و در نتیجه سیلی آن فرد درگذشت، موسی نبی به سرزمین کنعان فرار کرد و ماموران فرعون که نتوانسته بودند موسی فراری را بیابند برادرش هارون را دستگیر و به نزد فرعون بردند. فرعون پرسید چرا او را دستگیر کرده اند که جواب شنید چون فرد خاطی را نتوانسته اند بیابند در نتیجه برادرش را برای مجازات آورده اند. که فرعون از این سخن برآشفت و دستور داد او را آزاد کنند.
دوم : باز در تاریخ آمده است که وقتی کفار قریش تصمیم به قتل پیامبر اسلام (ص) گرفته و چهل مرد جنگی از چهل قبیله با شمشیرهای آخته به خانه پیامبر هجوم بردند - در شبی که به لیلة المبیت معروف است- با فردی دیگر از خاندان که علی (ع) و پسر عموی فرد تحت تعقیب بود رو به رو شدند. بدون اینکه کوچکترین گزندی به وی برسانند محل را ترک کردند.
سوم : ایران ؛ بلوچستان؛ عده ای افراد مسلح به نیروهای مرزبانی در شهرستان سراوان حمله کرده و 16 یا به قولی دیگر 17 تن از فرزندان این آب و خاک را ناجوانمردانه به شهادت می رسانند. این عمل از سوی من و به گمانم هر انسان سلیم العقلی مردود و محکوم است و خواهان پیگیری و مجازات عاملین آن هستیم ... ولی ناجوانمردانه تر از آن عملکرد دستگاه قضایی استان است که 16 بلوچ در بند را به صراحت گفته دادستان انقلاب و عمومی زاهدان برای مقابله به مثل!!! در کمتر از 12 ساعت به دار آویختند. 
سخنم این است که این 16 بلوچ نگون بخت به هر جرمی که در زندان بوده باشند، در آن حمله نقشی نداشته اند و در زندان بوده اند. آیا رواست که این افراد برای مقابله به مثل به دار آویخته شوند. آن هم نه در دستگاه فرعون و یا کفار قریش، نه، در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران؛ در حکومت عدل علی..!!!
هر چند که این نخستین بار از این دست موارد نیست و نمونه های فراوانی از این دست در این گوشه بلا زده از این کشور رخ داده است که به گناه آهنگر بلخی گردن مسگر شوربخت شوشتری زده می شود.
"برمبنی ادعای خود شیعه این روایت ها ذکر شده است"
قضاوت را به عهده وجدانهای بیدار جامعه بشری می سپاریم.